Pengorbanan Ayah Dan IBU

on Wednesday 20 March 2013

         Aku berasal dari Negeri  Johor. Kini aku menetap di negeri orang untuk mencari rezeki iaitu Negeri Selangor. Dahulu aku hanya menolong ayah dan ibu ku berkebun dan dari berkebun lah sumber rezeki untuk keluarga aku. Kini aku merantau ke negeri orang untuk meringankan beban keluarga terutama skali kepada ayah dan ibu ku.

     Aku sangat kesian melihat ayah dan ibu ku berkebun di bawah sinaran panas terik matahari untuk mencari rezeki bagi menangung adik- beradik  ku bersekolah dan keperluan harian di dapur. Aku sangat terharu melihat ayah dan ibu  ku bekerja dari pagi hingga ke petang. Ada  kalenye ayah dan ibu ku balik berkebun hingga ke lewat maghrib. Ayah dan ibu ku ingin melihat anak- anaknye berjaya dan membantu meringankan beban mereka di mase kelak. Aku sangat sayang kan ayah dan ibu ku. Aku ingin membalas jase ayah dan ibu sebagaimana mereka menberikan kasih sayang seperi ( Air Di Cincang Takan Putus ). Kini aku bekerja di Perodua diatas bantuan kawan baik ku. Aku tidak tahu bagaimana hendak membalas jasa baik kawan ku itu. Hanye tuhan sahaja yang  dapat membalas jasa baik kawan ku.


           Sayangilah Mereka Sementara Mereka Masih Ada

Ranking: 5

{ 5 comments... read them below or add one }

Unknown said...

bagus.. niat yang baik akan dibalas dengan perkara yang baik2 dan bagus2.. :)


21 March 2013 at 00:47
Unknown said...

betul tu bro.. tampe mereka sape lah kite di dunia ini.. ;-)


21 March 2013 at 02:01
Kamsiah yusoff said...

kasih ibu membawa kesyurga,kasih ayah sepanjang masa...sentiasa doakan mereka,agar diberi kesihatan yg baik..dipanjangkan umur...semoga ALLAH memandang mereka dgn kasih sayangNYA...

follower ke 3 kat sini


21 March 2013 at 07:29
Hans Hanis said...

insyaallah
niat yang baik Allah sentiasa permudahkan :-)


21 March 2013 at 11:18

Post a Comment

 
© Jiwa Kacau [dot]com All Rights Reserved