Aku Dahulu Vs Aku Sekarang

on Tuesday 19 March 2013

Assamulaikum...

Aku ingin sekali berkongsi kisah kehidupan aku dengan korang semua.. Aku berharap korang smua sudi mendengar kisah khidupan aku ini.. Aku baru saja memasuki dunia blog ini.. Aku harap kamu smua sudi memberi tunjuk ajar kpada aku.. Dengan tunjuk ajar yang akan korang berikan tadi, dapat kiranya aku memantapkan lagi ilmu aku di dalam dunia blogging ini..

*    *   *   *

 Zaman Kegemilangan Ku Dahulu



Dahulu aku digelar Raja Atas Tar atau Mat Rempit.. Dahulu aku kerap melakukan perkara- perkara yang dilarang sama sekali kerana aku mahu orang mlihat aku ini hebat dan berani untuk melakukan perkara- perkara yang melampaui batas sehinggakan aku tidak pernah takut kepada sesiapa.. Aku pantang dicabar oleh sesiapa, jika aku menolak cabaran tersebut aku mengangap diriku ini tidak berguna.. Sebab itulah aku  sentiasa menyahut cabaran walau pun nyawa ku dalam bahaya..

Lain kisah nya apabila malam menjelma, aku sering mengeteh di kedai kopi, bila terdengar pekikkan ekzos moto, hati aku mula panas, punggung bagaikan duduk di atas pemanggang burger, begitulah perasaan ku ketika hatiku sedang membara.. Aku tidak boleh melihat motor orang lain lebih laju daripada aku, jika moto itu lebih laju dari aku pasti aku akan mengajaknya berlumba.. Pertaruhanya adalah kalah bakar moto.. Aku tidak pernah kalah kerana aku mengunakan tektik kotor semase berlumba sebab itulah aku hebat ketika berlumba ..Dahulu aku menggunakan motor Kriss110 dan motoR itulah yang aku tungang untuk berlumba..



 Aku Yang Sekarang


Kini aku kembali dengan aku yang sekarang.. Tidak berlumba lagi dan memulakan hidup baru (Buang Yang Keruh Dan Ambilah Yang Jernih).. Untuk pengetahuan semua aku kini sudah tidak berlumba lagi dan aku sekarang sedang memikirkan masa depan ku untuk mencapai impian dan berjaya dalam hidup.. Kini aku sudah bekerja dan memiliki sebuah kereta..

"Ikutlah resmi padi semakin tunduk semakin berisi", aku memikirkan masa depan dan umur aku semakin meningkat, masih ada lagi jalan untuk kembali..

                             

Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Unknown said...

hehehe. sokong bro.. bina hidup baru. lupakan yang lepas2 :)


21 March 2013 at 00:49
Unknown said...

btul tu bro.. buang yang keruh dan ambilah yang jernih ;-)


28 March 2013 at 02:52

Post a Comment

 
© Jiwa Kacau [dot]com All Rights Reserved