Aku Dahulu Seorang Mekanik Kereta Yang Berjaya

on Sunday 31 March 2013


Salah satu kereta yang pernah aku baiki



Assamulaikum..


Aku ingin berkongsi sedikit pengalaman aku semasa menjadi mekenik kereta.. Bukan mudah untuk menjadi mekenik ia memerlukan kepakaran dan pengalaman.. Seorang mekenik akan sentiase bermain dengan minyak hitam.. Jika tidak suka dengan minyak hitam baik lupakan sahaja angan-angan ingin menjadi seorang mekenik.. Seorang mekenik mesti tahu cara- cara membuka kereta dan memegang sepana dengan betul.. 


Gambar di atas ini adalah kereta kancil yang pernah aku baiki untuk menukar hed blok..Aku mengunakan pengalaman yang telah aku pelajari setelah setahun aku belajar di Giat Mara untuk membaiki kereta.. Dengan pengalaman yang aku ada, aku berjaya membaiki kereta tersebut dengan tangan aku sendiri..Semasa membaiki kereta tersebut memang banyak dugaan yang aku hadapi tetapi aku tabah dengan dugaan tersebut.. Dengan ketabahan itulah aku dapat menghasilkan sesuatu kerja yang memuaskan dan tidak sia- sia..


Ini sahaja yang aku dapat kongsikan dengan korang semua.. Jika korang semua ingin mengetahuai lebih lanjut cara- cara membaiki kereta jangan malu, jangan segan untuk bertanya
Zaman kegemilangan aku di Giat Mara Parit Sulumg Muar Johor
Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Unknown said...

maaf, saya merupakan seorang editor untuk sebuah majalah. boleh tinggalkan no telefon. saya ingin menemu bual en sebagai responden untuk diisi di ruangan majalah saya. harap dapat memberi kerjasama.


21 November 2015 at 21:02

Post a Comment

 
© Jiwa Kacau [dot]com All Rights Reserved